Interim Management

Aanbod

Interim Manager in de zorg

Interim manager in de zorg

Interim Manager in de zorg

In de basis gaan mensen in de zorg werken met één reden; ze willen iets goeds doen voor de maatschappij:  anderen helpen en werk doen wat ertoe doet. Het draait allemaal om zingeving (een belangrijk aspect van werkgeluk). En vanuit die overtuiging kijk ik als interim manager in de zorg naar organisaties en hun medewerkers. Zelfs als mensen het gevoel hebben steeds verder verwijderd te raken van de drive waar ze ooit mee begonnen, probeer ik dat deel in hen weer aan te wakkeren, wat ze motiveert om weer vooruit te kijken. Of het nu gaat om een ingrijpende reorganisatie, tijdelijke vervanging van een leidinggevende of de implementatie van nieuwe zorgprocessen, als interim manager in de zorg bied ik snel inzetbare, strategische oplossingen.

Ik zie het leven als een grote trechter en ben ervan overtuigd dat alles wat je erin stopt er in de
juiste vorm ook weer uit komt. Als ik terugkijk naar mijn carrièrepad dan zie ik dat ook. Het
maakt me trots dat ik op jonge leeftijd zoveel stappen kon zetten en tegelijkertijd heeft het
er ook voor gezorgd dat ik tegen veel muren ben opgelopen, een aantal keren flink ben
gevallen en met veel weerstand om heb moeten gaan. Of beter gezegd: om heb mogen
leren gaan. Dit alles neem ik mee in de professional die ik nu ben geworden.

"Goede zorg voor patiënten, begint bij goede zorg voor de medewerkers"

- Onbekend -

Bewust Leiderschap door Linda Huijzer Dijkstra

Met deze uitdagingen kun je bij mij terecht

  • Hoe krijgen we het team weer gemotiveerd?
  • Hoe zorgen we ervoor dat medewerkers zich betrokken voelen bij ons bedrijf?
  • Hoe zorgen we ervoor dat mensen trots zijn om bij ons te werken?
  • Hoe krijgen we het ziekteverzuim omlaag?
  • Hoe zorgen we ervoor dat de uitdagingen in de bedrijfsvoering ook gedragen worden door de teams?
  • Hoe creëren we meer verbinding binnen het MT?
  • Hoe zorgen we ervoor dat iedereen de ruimte voelt om zich uit te spreken?
  • Hoe maken we ons als organisatie klaar voor de zorg van de toekomst?

Hi, ik ben Linda

Interim manager met meer dan 15 jaar ervaring, sinds 2010 werkzaam binnen de zorg en sinds 2016 op interim basis. Met een frisse, objectieve blik zorg ik voor continuïteit en optimalisatie binnen jullie organisatie, waarbij de kwaliteit van de zorg en het welzijn van de patiënt (cliënt of bewoner) altijd centraal staat. Wat ik doe is maatwerk; ieder bedrijf en iedere opdracht vraagt weer een nieuwe aanpak. Dat maakt mijn werk telkens weer veelzijdig en boeiend om te doen. En dankzij mijn rugzak aan ervaring en feilloze intuïtie weet ik binnen no time de vinger op de zere plek te leggen.

  • Betrokken
  • Transparant
  • Resultaatgericht
Bewust Leiderschap

Dit onderscheidt mij als interim manager in de zorg

Behalve dat ik als interim manager al jarenlang mee loop en dus echt mijn sporen heb verdiend, heb ik in mijn werk bewust de keuze gemaakt om op operationeel / tactisch niveau te blijven werken. Dus écht op de vloer, in het team. Op deze manier krijg ik snel een helder beeld van de bedrijfscultuur en kan ik strategische beslissingen en vertaalslagen maken die direct hun doel bereiken. Door als interimmer zo te werken en tegelijkertijd een partner van de directie en het bestuur te zijn, zorg ik ervoor dat zaken op de juiste manier landen op de werkvloer en dat het hele bedrijf één team wordt, zonder lagen, onderscheid of onbegrip. Dit, in combinatie met mijn bedrijfskundige en verpleegkundige achtergrond plus mijn masters in executive coaching zet ik graag voor je in! Benieuwd wat ik voor jouw organisatie kan betekenen?

Dit zeggen anderen over mij

  • Linda is bij ons een half jaar op de afdeling geweest !absoluut een toppertje ! Een frisse wind en de juiste kijk op dingen.

    Pakt alles gelijk op ,houd van aanpakken en is heel toegankelijk.

    Spontaan, eerlijk en recht door zee ….en motiveert en stimuleert iedereen in zijn of haar kwaliteiten,en daar ook het juiste mee te doen .Wij als team en hebben ook met pijn in ons hart afscheid moeten nemen ,want ons had ze mogen blijven 

    - Karin van mullekom
  • Linda heeft bij ons een uitleg gegeven over de ketenzorg. Dit was voor ons team een begrijpelijk verhaal en een stukje bewustwording van de keten CVA.

    Daarbij is Linda erg vriendelijk en toegankelijk in de communicatie.

    - Danny van den Ende
  • Linda heeft ruim n half jaar de teamleidersfunctie op 2 somatische afdelingen in ons verpleeghuis naar volle tevredenheid waargenomen. Linda heeft snel zicht op wat nodig is in de teams en weet van aanpakken, is open en eerlijk en kan mensen goed motiveren. Daarnaast heeft Linda ook een waardevolle bijdrage geleverd in het MT van de locatie

    - Pien van der Niet, locatiemanager
  • Linda is een aantal maanden als locatiemanager werkzaam geweest in onze organisatie en ik heb haar leren kennen als iemand die betrokken is, van aanpakken weet, open communiceert en makkelijk contact maakt met betrokkenen.

    Vanzelfsprekend ter zaken kundig en staat voor wat ze vindt.

    - Edwin Dupon, Manager zorg
  • Linda heeft voor mij twee opdrachten gedaan op twee locaties. Linda is een enthousiaste, kundige leidinggevende en een echte doorpakker. Ze gooit haar ziel en zaligheid in de opdracht en wil het beste uit de mens halen. Een fijne collega en een aanrader!

    - Karin Breukhoven
  • Linda en ik hebben samengewerkt als leidinggevende van de Geriatrische Revalidatie afdelingen van Stichting Tante Louise. Ik ken Linda als een zeer gedreven manager die haar visie helder heeft en kan sturen naar resultaat. Dit doet zij op een warme, sociale manier waardoor zij harten van mensen weet te veroveren. Linda heeft een buttom-up management stijl. Samen met haar charmes zorgt dat ervoor dat mensen willen veranderen. Linda is een fantastische collega geweest waar ik veel van heb geleerd. Nog altijd mis ik haar op de werkvloer!

    - Jacqueline Bakx – Lupker
  • Linda is heel prettig in de samenwerking. Communicatief sterk en helder. Zij staat open voor advies en geeft op juiste wijze feedback. Medewerkers ervaren Linda als een people manager

    - Frans van ’t Hull

Met deze organisaties werk ik samen

Kennismaken?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust vrijblijvend contact op. Ik ben regelmatig in opdracht aan het werk maar heb altijd ruimte voor een quick scan van je organisatie, een probleemanalyse of (team)coaching.

Veelgestelde vragen over interim management

Wat is interim management?

Interim management is de tijdelijke inzet van een ervaren professional (interim manager) om een leidinggevende of strategische rol binnen een organisatie te vervullen. Dit kan variëren van het overbruggen van een tijdelijke vacature, het leiden van een specifiek project, tot het doorvoeren van veranderingen binnen de organisatie.

Wanneer kan een interim manager ingezet worden?

Interim management is bedoeld voor organisaties die tijdelijk behoefte hebben aan extra leiderschap of een specifieke expertise. Dit kan nodig zijn in verschillende situaties, zoals:

  • Vervanging bij afwezigheid van een vaste manager (bijvoorbeeld door ziekte, zwangerschapsverlof of vertrek).
  • Overbrugging van een vacatureperiode, totdat er een vaste manager is gevonden.
  • Het leiden van strategische projecten of veranderingen (bijvoorbeeld bij fusies, overnames, reorganisaties).
  • Crisismanagement, waarbij er snel en doortastend moet worden ingegrepen.

Hoe ziet interim management er in de praktijk uit?

Mijn werk is maatwerk. Iedere organisatie is immers anders. Maar in de praktijk ziet interim management er doorgaans als volgt uit:

  • Intakefase: Ik bespreek samen met jullie de behoeften en doelstellingen van de organisatie.
  • Analysefase: Ik analyseer de huidige situatie, identificeer de knelpunten en bepaal (in overleg) de aanpak.
  • Implementatiefase: Afhankelijk van de opdracht voer ik de benodigde veranderingen door, leid een project of vervul de leidinggevende rol zoals afgesproken.
  • Overdrachtsfase: Na het afronden van de opdracht zorg ik voor een heldere overdracht van taken en verantwoordelijkheden aan de vaste medewerkers of de (nieuwe) manager

Wat zijn de voordelen van een interim manager in de zorg?

  • Flexibel: Ik ben flexibel inzetbaar voor de duur van het project of de opdracht.
  • Ervaren: Bij iedere opdracht zet ik mijn 15 jaar in ervaring om snel tot de kern te komen en doelgericht naar het beoogde eindresultaat toe te werken.
  • Objectief: Doordat ik van buiten de organisatie kom, kan ik objectief naar het probleem kijken en onbevooroordeeld een oplossing aandragen.
  • Voordelig: Het inzetten van een interim manager is voor organisaties vaak voordeliger omdat ik alleen word ingezet wanneer dat nodig is, zonder langdurige verplichtingen of contracten zoals bij vaste medewerkers het geval is.
  • Snel inzetbaar: Afhankelijk van het aantal opdrachten, ben ik regelmatig op korte termijn beschikbaar.

Contact

 

 

Get in touch

    Contact

     

     

    Get in touch