Interim Management

Offer

Interim Manager in Healthcare

Interim manager in de zorg

Interim Change Management

People enter the healthcare field driven by a commitment to others, a desire to create impact, and the need for meaningful work. But fulfillment in healthcare goes beyond purpose, it’s also about creating the right environment to thrive. As an interim manager, I focus on organizations and their employees with this in mind, ensuring both the people and the system work in harmony.

 

When staff feels disconnected from the drive that once motivated them, I help restore their engagement and energy, creating a path forward with clarity and confidence. Whether it’s a major reorganization, temporary leadership transition, or the implementation of new healthcare processes, I provide swift, strategic solutions tailored to your organization’s needs.

"Exceptional patient care begins with prioritizing your staff"
-Linda.

Interim manager in de zorg Linda Huijzer Dijkstra

Challenges I Can Help You Addres

  • How do we re-energize and motivate our team?
  • How do we ensure employees feel truly engaged with the organization?
  • How do we cultivate pride in working for our company?
  • How can we effectively reduce absenteeism?
  • How do we involve teams in solving operational challenges?
  • How do we navigate transitions and cultural shifts within the organization?
  • How do we strengthen connections within the management team?
  • How can we foster open communication at all levels?
  • How do we lead change management effectively while keeping staff aligned and motivated?
  • How do we prepare our organization for the future of healthcare?

Hi, I’m Linda

As an interim manager with over 15 years of experience, I have been working in the healthcare sector since 2010 and as an interim professional since 2016. With a fresh, objective perspective, I ensure continuity and optimization within your organization—always prioritizing both quality care for patients and a supportive, thriving environment for staff.

Every assignment is unique, requiring a tailored approach that keeps my work both dynamic and rewarding. My combination of extensive experience and sharp intuition allows me to quickly identify core issues and implement effective solutions.

  • Engaged: Committed to achieving meaningful, lasting impact.
  • Transparent: Open, honest communication at every stage.
  • Result-Oriented: Focused on delivering sustainable, practical outcomes.

 

Interim manager in de zorg

What Sets Me Apart as an Interim Manager in Healthcare

I speak both the language of strategy and operations, bridging the gap between vision and execution. By working hands-on within teams while maintaining a sharp strategic perspective, I’ve found my niche as a translator, ensuring that high-level decisions resonate on the ground and lead to real, lasting change.

I believe that strategy is created top-down, but true success is achieved from the bottom up.

By combining this approach with my background in nursing, business administration, and my executive coaching expertise, I help create unity across all levels of the organization.

What Others Say About Me

  • Executive Coaching bij Linda hielp me verder dan ik had gedacht. Het heeft me leren vertrouwen op mezelf en op mijn kunnen.

    Linda is laagdrempelig, benaderbaar en toegankelijk.

    Ik vond de begeleiding fijn, ik heb goede inzichten gekregen en de sessies hebben me zelfvertrouwen gegeven.

    Na een traject van bijna 2 jaar ga ik de gekregen handvatten nu verder in de praktijk brengen.

    - M.
  • Linda is bij ons een half jaar op de afdeling geweest !absoluut een toppertje ! Een frisse wind en de juiste kijk op dingen.

    Pakt alles gelijk op ,houd van aanpakken en is heel toegankelijk.

    Spontaan, eerlijk en recht door zee ….en motiveert en stimuleert iedereen in zijn of haar kwaliteiten,en daar ook het juiste mee te doen .Wij als team en hebben ook met pijn in ons hart afscheid moeten nemen ,want ons had ze mogen blijven 

    - Karin van mullekom
  • Linda heeft bij ons een uitleg gegeven over de ketenzorg. Dit was voor ons team een begrijpelijk verhaal en een stukje bewustwording van de keten CVA.

    Daarbij is Linda erg vriendelijk en toegankelijk in de communicatie.

    - Danny van den Ende
  • Linda heeft ruim een half jaar de teamleidersfunctie op 2 somatische afdelingen in ons verpleeghuis naar volle tevredenheid waargenomen. Linda heeft snel zicht op wat nodig is in de teams en weet van aanpakken, is open en eerlijk en kan mensen goed motiveren. Daarnaast heeft Linda ook een waardevolle bijdrage geleverd in het MT van de locatie

    - Pien van der Niet, locatiemanager
  • Linda is een aantal maanden als locatiemanager werkzaam geweest in onze organisatie en ik heb haar leren kennen als iemand die betrokken is, van aanpakken weet, open communiceert en makkelijk contact maakt met betrokkenen.

    Vanzelfsprekend ter zaken kundig en staat voor wat ze vindt.

    - Edwin Dupon, Manager zorg
  • Linda heeft voor mij twee opdrachten gedaan op twee locaties. Linda is een enthousiaste, kundige leidinggevende en een echte doorpakker. Ze gooit haar ziel en zaligheid in de opdracht en wil het beste uit de mens halen. Een fijne collega en een aanrader!

    - Karin Breukhoven
  • Linda en ik hebben samengewerkt als leidinggevende van de Geriatrische Revalidatie afdelingen van Stichting Tante Louise. Ik ken Linda als een zeer gedreven manager die haar visie helder heeft en kan sturen naar resultaat. Dit doet zij op een warme, sociale manier waardoor zij harten van mensen weet te veroveren. Linda heeft een buttom-up management stijl. Samen met haar charmes zorgt dat ervoor dat mensen willen veranderen. Linda is een fantastische collega geweest waar ik veel van heb geleerd. Nog altijd mis ik haar op de werkvloer!

    - Jacqueline Bakx – Lupker
  • Linda is heel prettig in de samenwerking. Communicatief sterk en helder. Zij staat open voor advies en geeft op juiste wijze feedback. Medewerkers ervaren Linda als een people manager

    - Frans van ’t Hull

Organizations I Work With

Let’s Connect

Curious about how I can help your organization? Feel free to reach out for a no-obligation consultation. While I am often working on assignments, I’m always available for a quick scan of your organization, a problem analysis, or (team) coaching.

FAQs About Interim Management

What is interim management?

Interim management involves the temporary appointment of an experienced professional to fill a leadership or strategic role within an organization. This may include bridging a vacancy, leading a project, or managing organizational change.

When should an interim manager be hired?

Interim management is ideal for organizations that require temporary expertise or leadership, including:

  • Leading strategic projects or transformations (e.g., mergers, acquisitions, or reorganizations).
  • Crisis management requiring immediate intervention.

What does interim management involve in practice?

Every assignment is tailored to the organization’s needs. Typically, the process includes:

  • Intake: Discussing the organization’s needs and goals.
  • Analysis: Assessing the current situation, identifying challenges, and defining the approach.
  • Implementation: Executing changes, leading projects, or fulfilling the agreed leadership role.
  • Handover: Ensuring a smooth transition of tasks and responsibilities.

What are the benefits of hiring an interim manager in healthcare?

  • Flexibility: Available for as long as needed.
  • Expertise: Drawing on 15+ years of experience to deliver results.
  • Objectivity: Providing an unbiased perspective and fresh solutions.
  • Cost-Effectiveness: Only engaged when necessary, avoiding long-term contracts.
  • Quick Availability: Often available on short notice.

Contact

 

 

Get in touch

    Contact

     

     

    Get in touch